אימון תחנות יחידני

אימוני תחנות הפכו להיות שם דבר בעולם הכושר. המפגש של אימוני קבוצות בסטודיו ואימוני תחנות נערך אי שם לפני כמה עשורים, הרעיון נלקח מעולם הריצה ועל כך במאמר נפרד שבו ארחיב על הבדלים וסגנונות באימוני תחנות, מחזורי ועוד...

הפופולריות של אימונים אלה תפסה תאוצה בעשור האחרון במיוחד עם וריאציות שונות בזמנים, בחזרות ועוד משתנים, כל אלו גרמו להמון אנשים להתאהב בסוג האימון הזה. הרעיון, באופן כללי, הוא מספר תרגילים משתנים, כאשר בכל תחנה ישנו מרכיב כושר דומיננטי.

דוגמאות לאימוני תחנות יש אין ספור, סידורם יהיה לפי אותו פרוטוקול שהמאמן בנה, כללי או ספציפי. נזכיר כמה סגנונות קלאסיים באימוני תחנות בסטודיו:

  • תחנות בסבבים: חוזרים על אותו סבב תרגילים בין 2-3 פעמים

  • תחנות כפולות ומשולשות: שניים- שלושה תרגילים באותה תחנה

  • תחנות משתנות: אחרי סיבוב אחד של תחנות, מחליפים תרגילים

  • תחנות יחידני: מאחר ואני מתכנן אימון לפי הציוד הקיים וגודל הסטודיו וכך גם קביעת סגנון אימון התחנות שלי: כפולות, משתנות או סבבים, כך גם אני יכול לבצע אימון תחנות יחידני ובעצם לקיים תרגילים עוקבים מבלי לזוז מהמקום ומבלי צורך לעבור לתחנה אחרת. המבנה של האימון מאוד דומה ומזכיר אימון עם רצפים משתנים (גם על כך ארחיב במאמר נפרד), שכן ברצפים משתנים אנחנו מחליפים תרגילים ולא חוזרים ללמדם מההתחלה, רק שהפעם אנחנו במרוץ נגד השעון עם הספקי עבודה שונים, כפי שאימון תחנות דורש.

בשנתיים האחרונות המציאות כפתה עלינו עוד יותר את אימון התחנות היחידני, נזהרנו שלא לגעת האחד בציוד של השני, שלא לדבר על להתנשף בחוזקה ועוד בחלל סגור.. אזי, אימון תחנות יחידני פתר את הבעיה ויותר מורים מאמצים שיטה זו ומנסים בעזרת ציוד מתאים לייצר מסלולים קטנים וקצרים במקום ולייצר חווית אימון כפי שנערכה במעבר בין תחנות.

בסרטון הבא אני מדגים קטעי אימון תחנות יחידני - עם 3 אביזרים: פלטה גדולה, פלטה קטנה ומשקולת יד



49 צפיות0 תגובות