top of page

אהבה מפלאנק ראשון

מי לא אוהב פלאנק? מצאו לי מתאמן שמחמיץ פנים כשהמדריך רק הולך לכיוון הידיים, או האמות, אז זהו שאין סיכוי, להפך החמצת הפנים תקרה במידה ולא נתרגל הפלאנק, לא משנה מתי ולא משנה איזה. הפלאנק, ובעיברית - מאוזן, הפך להיות התרגיל של עולם הכושר, אנחנו ממש צמאים לפלאנק, עד כדי כך שלפעמים אנחנו שוכחים או מבינים על מה באמת זה עובד.. עוד ארחיב על כך בהמשך.

את המאוזן פגשתי אי שם בכנס כושר בסוף האלף הקודם, משם הוא הפך להיות שם -דבר ועד היום הוא קונצנזוס באימוני תנועה. יתרה מכך, המאוזן קיבל אות של כבוד ותחרויות " מי מחזיק הכי הרבה זמן " שחולש בכמה מועדונים, היעד הבא - אולימפיאדה..

ועכשיו ברצינות, למה אנחנו כל כך סוגדים לו? אנחנו מכירים 3 ואריאציות קלאסיות למאוזן: האחד: פלאנק על כפות הידיים – שטח הבסיס שלי הן הרגליים וכפות הידיים. השנייה: מאוזן בשילוב האמות – שטח הבסיס שלי כפות הרגליים והאמות. השלישי: פלאנק צידי - שטח הבסיס שלי – האמה כשהיד מופנית פנימה והחלק הצידי של כף הרגל. בגלל שנקודות הבסיס רחוקות האחת מהשנייה, שטח הבסיס גדול ומאפשר להמון שרירים להשתתף בחגיגה ולהגביר את רמת הקושי. מדוע אין אימון ללא תרגיל המאוזן?

ניתוח תנועה פשוט מלמד אותי כי באמת התרגיל מיועד לבטן. כן, כולם צודקים, האמצע שלי בין הרגליים לידיים במאוזן, הוא מרכז הגוף, שם לבטן יש הרבה עבודת התנגדות, הרי אם היא לא תתנגד, קרי תפעל, הכל שם יקרוס. חישבו לרגע על תקרה, אם היא לא חזקה, הכול מתמוטט וזה מה שקורה לנו בגוף - הגב התחתון או שיורד למטה כי המרכז חלש, או שהוא מחליט לבנות " אוהל " ומרים את הישבן..

אז נכון שהבטן עובדת, אבל אני רוצה להחזיר אתכם לתקרה, לאותה תקרה שמוחזקת מהידיים או מהאמות עד הרגליים. כשמתבוננים היטב מגלים שישנם עוד כמה שרירים חוץ מהבטן שמחזיקים את כל התקרה הזאת: שוקה קידמית, ארבע-ראשי, כופפי ירך, כתף וחזה. כל קבוצת השרירים הזאת עוזרת לבטן להיות מאוזן, בלעדיהם היא לא תצלח את התרגיל. גם עבדכם הנאמן "נרקומן" של מאוזן ומשתמש בו רבות. במרוצת השנים, שידרגתי את המאוזן, שיניתי כיוונים, שילבתי תנועות ותנועות מגע ואם פעם המאוזן היה ונשאר תקוע, הוא היום זז להמון כיוונים, מקבל שידרוגים ותוספות מעניינות שהפכו את השיעורים שלי להרבה יותר מגוונים ועשירים, בתנועה חכמה, וחזקה ועם הרבה פלאנקים. בסרטון הבא אני מדגים מקבץ של מאוזנים שונים. בכל פעם, קבוצת שרירים אחרת מצטרפת. החוכמה לשזור את הפלאנק באימון שלנו, שיהיה "מאוזן" תרתי משמע...









155 צפיות0 תגובות
bottom of page