top of page

אימון פונקציונאלי - האמת הכואבת

עודכן: 27 בפבר׳ 2022

אימון פונקציונאלי, שם מאוד סקסי בימנו לשיטת האימון הפופולרית ביותר.

מדריכי תנועה הולכים לישון וקמים עם המילה הזאת, אשר חולשת על כל סגנונות האימון. מה שבעבר היה נקרא "חיזוק דינמי", "התעמלות בריאותית" ועוד.. היום מתהדר בתואר "פונקציונאלי". לא עוד "שריפת שומנים", רבותי - ברוכים הבאים לאימון שישפר לכם את חיי היום-יום.

ואם חשבתם שתמצאו את המילה פיטנס או פילאטיס לבד – טעיתם. פונקציונאלי? תבניות תנועות הבסיס היום-יומיות שלנו, כמו אלה המורכות מדחיפות, משיכות הן אלה המרכיבות את מערך האימון השוטף הפונקציונאלי.

בפועל, אנחנו מלמדים תנועות אוטומטיות, בדיוק, כאלה שאנחנו שוחים בהם ביום יום, שקל לנו בהם, שאנחנו רגילים להם, ובדיוק פה הבעיה - שהתרגילים הופכים להרגלים.


במקום הרגלים - תרגילים לחיים

כמדריכים ומאמנים, לנו האחריות להנחיל תנועה חכמה, תפקודית. תנועות היום-יום שלנו משתנות, לא תמיד באותם המישורים וכיוונים, לדוגמא: אנשים לא תמיד קמים באותה הצורה מהספה, או לא תמיד מתכופפים באותו האופן להרים את הטלפון כשנפל. למצבים כאלה - אימון "פונקציונאלי" קלאסי מפספס את המטרה לתפקודיות מיטבית ומניעת פציעות.

מדריכים יקרים! השרביט בידיכם, אתם שומרי הסף: למדו אימונים פונקציונאלים *וגם* למדו גם מה שלא "פונקציונאלי". למדו גם תנועות חדשות ואחרות, מיצאו כיוונים חדשים, שלבו מישורי תנועה. כך, המתאמנים שלכם אשר יפגשו תנועות "חדשות" ושונות, יפתחו מיומנות אשר יטמיעו התנועות הללו למאגר הפונקציונאלי שלהם.

האחריות שלנו בתור מאמנים היא כה חשובה, עד קריטית! מתאמנים מגיעים אלינו מידי שבוע, חלק מידי יום, זה לא עוד טיפול, שיקום חס וחלילה, או בדיקה שיגרתית כלשהי, אבל היא אחראית על התפקוד היום יומי של אותם אנשים, על הבריאות שלהם, על התפקוד שלהם, אז קראנו לה פונקצינואלי ועכשיו תורנו לתרגם את זה למרכיבי האימון שלנו.

בפוסט הבא אדגים בוידאו אימון "לא" פונקציונאלי :).





צילום אילוסטרציה של שיעור פונקציונאלי
functional workout

119 צפיות0 תגובות
bottom of page